Naboer…

Igår fikk naboene “se” meg for første gang. De har nok ant en god stund, sett meg gå forbi i mørket eller såvidt sett meg på dagtid. Men igår ble det vel bekreftet da de fikk se skikkelig når familien og jeg dro på Sverigetur, igjen når vi kom hjem og en tredje gang når jeg var ute og luftet hunden. Den tredje gangen fikk de kikket godt etter…
Jeg har bestemt meg for å egentlig gi faen men ting er lettere sagt enn gjort.
Men selve hendelsen skjedde da S var ute og gikk kveldsturen med hunden. Den ene naboen som bor i etasjen under oss var på besøk hos ett par med datter i naboblokken, både paret og han karen hadde sett meg tidligere på dagen. Han hadde drukket litt, og idet S gikk forbi da han “Har han typen din begynt å bruke dameklær? Han skal vel ikke skifte kjønn? Ikke hør på meg, jeg har drukket litt, vi får ha spøken til senere.” Alt sammen før S i det hele tatt fikk mulighet til å svare.
Så angsten kom tilbake igår kveld.
Idag var jeg ute og luftet hunden, kledd som mann riktignok, idet jeg kommer ned trappen ser jeg paret med datteren titte ut på meg, men jeg kunne ikke se om de gjorde noe spesielt. Men så hørte jeg en lyd ett stykke bak meg og snudde meg bråkjapt. Der så jeg en av nabokonene som hadde sittet ute tidligere på dagen sammen med han karen, titte rundt hjørnet av skilleveggen sin og på meg, hun forsvant riktignok fort når hun skjønte jeg hadde sett henne.
Uansett så skal jeg ha en prat med han fyren om at visse ting gjør man bare ikke, full eller ei. Hvis han lurer på noe så kan han spørre meg selv istedetfor å plage samboeren min med slike spørsmål mens det er masse andre folk tilstede. Samtidig skal jeg fortelle han hva jeg er så kan de andre naboene finne ut sånn…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg